polski   English  

Informacje

Biblioteka

Najczęściej zadawane pytania

Pytanie Co to jest dLibra?

dLibra to "środowisko" (oprogramowanie) służące do budowy bibliotek cyfrowych, zarządzania ich zawartością i udostępniania zgromadzonych w bibliotece publikacji. Więcej na ten temat można znaleźć w opisie platformy dLibra

Pytanie Do czego służy konto?

Konto użytkownika daje dostęp do dodatkowych funkcji biblioteki cyfrowej, jak np. biuletyn e-mail z listą nowo dodanych publikacji. Posiadanie konta nie daje gwarancji nieograniczonego dostępu do zbiorów RC.  Każda publikacja ma nadane prawa dostępu, które wynikają z praw autorskich. Treść publikacji  z ograniczonym dostępem otwiera się tylko z komputerów sieci Bibliotek UTP lub z poziomu konta autora, który tę publikację zdeponował w Repozytorium.

Zwykłe przeglądanie zbiorów biblioteki nie wymaga posiadania konta użytkownika.


Pytanie Jak założyć konto dla autorów?

Wybieramy NOWE KONTO na pasku zadań, podajemy nazwę użytkownika, e-mail i wybrane hasło. Następnie Autor kontaktuje się z administratorem (egongala@utp.edu.pl , tel. 8028), który nadaje uprawnienia do deponowania publikacji. 


 Pytanie Co to jest autoarchiwizacja?

Autoarchiwizacja (ang. self-archiving) jest to proces deponowania publikacji w repozytoriach cyfrowych przez samych autorów.


Zobacz również: